Temat tygodnia – RNL 3.0

Artykuły, które dotyczą tematu: Temat tygodnia

Czy AI jest szansą dla radiofonii lokalnej?

Uważam, że przyszłość radiofonii lokalnej w Polsce wymaga zmian w myśleniu o ekonomice tego biznesu. Biznesu, bo przecież radio komercyjne to bardziej biznes niż misja. A biznes musi przynosić zyski, w przeciwnym razie nie jest trwały. Ostatnie lata pokazały, że możliwy jest rozwój lokalnego rynku radiowego. Przybywa stacji, chociaż od kilkunastu lat słyszymy, że zasoby częstotliwości na UKF się kończą.

Polskie Radio - i co teraz?

Jak podaje RadioTrack, w ciągu ośmiu lat grupie „doświadczonych” i „inspirujących” menadżerów Polskiego Radia udało się przegonić 50% swoich słuchaczy. Zarówno Polskie Radio, jak i TVP zamieniły się w propagandowe tuby jednej opcji politycznej.
Myślę, że można śmiało powiedzieć, że ten okres udowodnił, iż argument „media publiczne finansowane z przymusowych opłat abonamentowych” chronią media publiczne przed wpływami politycznymi – jest bzdurą.