RadioNewsLetter - Wydanie 768

Numer wysłany 2018-03-14

Drodzy czytelnicy, Co miesiąc publikujemy badania Radio Tracka i co miesiąc otrzymujemy te same pytania: najpierw "kiedy będą", a potem "kiedy będą miasta". Dzisiaj przyszły krajowe, za kilka dni będą miasta, a Rafał Freyer napisał tekst specjalnie dla osób zarządzających stacjami, które w tym rankingu tracą. Zapraszam do lektury i serdecznie pozdrawiam alina ps. zapraszam do napisania krótkiego opowiadania nie przekraczającego 250 słów w Wordzie. W następnym numerze opublikujemy pierwszy, który wpłynął do redakcji. To jest spore wyzwanie.

Głos Niedźwiedzia

Przedwiośnie. Jak grać w radiu? Zawsze, kiedy pojawią się dwa, trzy utwory bez bitu, mam sygnał od słuchaczy – więcej energii! Każdy lubi inaczej. Ja, jak wiadomo przepadam za smutnym radiem, ale przecież nie robię radia dla siebie, prawda? Jak to nie dla siebie? Lubię, kiedy radio dobrze gra. Tak, żeby nie chciało się zmieniać stacji. Zdarza mi się złapać taki czas. Stylistics, Barry White, Tina Turner. Albo Stevie Wonder.

Płaskie wzdęcie

Nawet przy wzdęciu można mieć płaski brzuch. Zwłaszcza w obecnym klimacie politycznym. Próbuję nie zważać na realia i zagłębiam się w świat wirtualny. Ale i to nie najlepiej mi wychodzi. Nie wiem co jawa, a co sen. Niby śpię, a nie śpię, niby coś robię, a nie robię. Niby coś, ale raczej nicoś. A może nicość. Wiem na pewno, że czeka mnie wielka niepewność. Zacząłem nowy notatnik Moleskina. Wszystko od nowa. Dość tego marudzenia. Od dziś kipię optymizmem. Made in USA.

Eurowizja 2018: Toy

Jest taki krótki okres przed Konkursem, gdy znamy wszystkie uczestniczące propozycje. Nadszedł właśnie ten czas. To chwila na promocję, spekulacje i ostatnie przygotowania.
Jestem pewny, że kilka z tych utworów będzie też w tym roku gościć na naszych antenach radiowych. Mamy w tym zestawieniu m.in. kilka chwytliwych numerów, wyjątkowo mocny pierwszy półfinał, blisko 1/3 piosenek w językach narodowych i wielką ucztę fado w postaci wspólnego gościnnego występu Marizy i Any Moury. Na początek jedna z faworytek: „Zabawka” z Izraela.

Prawie jak w kinie…

Nie tak dawno wspominałam o muzyce Jonny’ ego Greenwooda w kontekście jego oscarowej nominacji za genialny soundtrack do filmu Phantom Thread Paula Thomasa Andersona. Tymczasem w tych dniach ma swoją premierę ścieżka dźwiękowa Greenwooda do najnowszego filmu Lynne Ramsay. Tej samej reżyserki, z którą gitarzysta Radiohead współpracował przy okazji głośnego, a zarazem wstrząsającego dramatu Musimy porozmawiać o Kevinie.